Skip to main content

Krijg ik vandaag wel mijn werk af? Een vraag die we ons allemaal wel eens op een of andere manier afvragen. Sommige onder ons stellen de vraag mogelijk met regelmaat. De stressfactor ligt dan natuurlijk al snel op de loer. Ik hoor steeds meer mensen die het idee hebben dat er niet genoeg uren in een dag zitten? Wanneer je met deze signalering naar je leidinggevende toe gaat of naar de HR afdeling krijg je door de bank genomen het advies om iets te gaan doen met time management. De grote vraag is of dat gaat helpen.

Om je taken afgerond te krijgen op een manier die past bij de kwaliteit die je wilt leveren, heb je je focus, je aandacht volledig nodig. De grote vraag wordt dan of aandacht zich laat managen in de tijdseenheden van je time management. De onverwachte zaken, een collega die je hulp vraagt, een plotselinge prioriteit, je manager die het op z’n heupen krijgt, allemaal zaken die vragen om flexibiliteit en aandacht.

Een belangrijke voorwaarde om effectief je tijd te beheren is aandachtsmanagement.  In onze trainingen en coaching geven wij ondermeer uitleg over: De vaardigheid om mentaal soepel met veranderingen, onderbrekingen of verstoringen om te gaan. Dit is voor veel zaken de weg tot een oplossing.

Druppel